Retour sturen bij Xoo

Uiteraard is het mogelijk een product retour te sturen. Natuurlijk zitten hier wel een aantal voorwaarden aan vast. Wat hiermee wordt bedoelt lees je hieronder. We hebben om het voor jou makkelijk mogelijk te maken hieronder kort uitgeschreven wat de spelregels zijn wat betreft retourneren.

Mocht je na het onderstaande gelezen te hebben toch nog een vraag hebben of is het niet helemaal duidelijk voor jou dan staan we jou graag te woord. Het snelst gaat het via de chat maar mail je ons liever dan mag dat natuurlijk ook. Dat kan door een mailtje te sturen naar info@xoo.nl.

We zullen jouw vraag snel beantwoorden en indien nodig samen met jou een oplossing zoeken.

Voorwaarden retourneren

  • Retour zenden moet gebeuren binnen de vastgestelde retourtermijn van 14 werkdagen.
  • Het risico van verzenden zijn voor eigen rekening.
  • Verzendkosten worden vergoed middels de gedekte verzendpartijen binnen de retourtermijn.
  • Een retourzending wordt alleen in behandeling genomen wanneer deze in originele staat is lees: onbeschadigd, in de originele verpakking, met aangehechte labels. Wanneer een product beschadigd is en/of gebruikt of gedragen wordt geretourneerd zullen wij het product terug sturen naar jou en niet overgaan op terugbetaling.
  • Zonder de track & trace code kunnen wij geen onderzoek doen naar vermiste retouren en zullen/kunnen wij geen verdere actie ondernemen en niet overgaan op terugbetaling
  • Een item dat op maat is gemaakt, in de aanbieding is, zoals het graveren van sieraden valt buiten het retourbeleid. Simpelweg omdat het speciaal gemaakt is met je eigen wensen.

Wat is de retourtermijn?
Bij Xoo kun je retourneren binnen 14 werkdagen na verzenddatum. Echter dient het product ongedragen, onbeschadigd en in de originele onbeschadigde verpakking te worden geretourneerd. Zorg er daarnaast ook voor dat het product voorzien is van de aangehechte labels. 

Zijn de retourkosten voor eigen rekening?
Retourneren van een order die geretourneerd gaat worden vanuit Nederland zijn de retourkosten gratis. Retourneren vanuit België kunnen wij helaas niet kosteloos aanbieden. Retourkosten voor een pakketje vanuit België zijn voor eigen rekening.

Hoe hoog zijn de retourkosten? (Bij een order die geretourneerd gaat worden vanuit Nederland)
Dit is afhankelijk van de methode die je kiest. Retourneren kan bij Xoo op verschillende manieren. Namelijk;

  • Retouren via PostNL: brievenbus vanaf €3,90 en pakketje vanaf  €6,50
  • Retourneren via DPD: Retourneren via DPD is gratis

Hoe retourneer ik Kosteloos via DPD?

Retourneren via 

DPD betalen Xoo
DPD gaat op de volgende manier:

  •  Stop de items die je wilt retourneren in de originele verpakking en zorg dat het product voldoet aan de retour voorwaarden.
  •  Voeg het retourformulier volledig ingevuld bij de te retourneren items.
  •  Meld jouw retour aan via deze link: https://os.logxstar.com/return-portal/eafa356ebab5
  • Print het retourlabel uit en geef jouw pakketje af bij een DPD punt. https://www.dpd.com/nl/nl/

Hoe retourneer ik via PostNL?
Retourneren via PostNL gaat op de volgende manier:

  • Stop de items die je wilt retourneren in de originele verpakking en zorg dat het product voldoet aan de retour voorwaarden.
  • Voeg het retourformulier volledig ingevuld bij de te retourneren items.
  • Noteer het volgend retouradres op de verpakking: Xoo, Postbus 411, 6900AK in Zevenaar.
  • Lever het pakketje in bij een PostNL punt in de buurt.
  • Bewaar de track and trace code die je krijgt bij het inleveren van het pakketje (dit is belangrijk wanneer er iets mis gaat met het retourneren, zonder de track en trace code kunnen wij geen onderzoek doen naar vermiste retouren en zullen/kunnen wij geen verdere actie ondernemen en niet overgaan op terugbetaling)

Kan ik een artikel ruilen?
Nee helaas niet, je kunt wel een nieuwe order plaatsen en je huidige artikel retour zenden.

Mijn artikel is niet heel aangekomen
Dat vinden wij heel vervelend voor jou. Wij besteden veel aandacht aan het netjes verzenden maar soms gaat er wel eens iets mis. Neem zo snel mogelijk contact met ons op via de chat of stuur ons een mailtje naar info@xoo.nl en we zullen samen kijken naar een passende oplossing.

Service
Is een item/product kapot of ben je niet tevreden met jouw aankoop? Neem dan contact op met onze klantenservice en stuur een foto mee van het desbetreffende product. Samen met jou kijken wij naar een passende oplossing binnen onze mogelijkheden.