Retour sturen bij Xoo 

Uiteraard is het mogelijk een product retour te sturen. Natuurlijk zitten hier wel een aantal voorwaarden aan vast. Wat hiermee wordt bedoelt lees je hieronder. We hebben om het voor jou makkelijk mogelijk te maken hieronder kort uitgeschreven wat de voorwaarden zijn wat betreft retourneren. 

Retourneren op basis van het herroepingsrecht
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Gedurende deze termijn kun je datgene met het product doen wat nodig is om het product te beoordelen. Na opening van een verpakking of het verbreken van een seal kunnen vanwege hygiënische redenen deze artikelen niet geretourneerd worden. Ook is het niet mogelijk te retourneren wanneer jouw product niet aan een van onderstaande voorwaarden voldoet.

Mocht je na het onderstaande gelezen te hebben toch nog een vraag hebben of is het niet helemaal duidelijk voor jou dan staan we jou graag te woord. Het snelst gaat het via de chat maar mail je ons liever dan mag dat natuurlijk ook. Dat kan door een mailtje te sturen naar info@xoo.nl. 

We zullen jouw vraag snel beantwoorden en indien nodig samen met jou een oplossing zoeken. 

Voorwaarden retourneren 

  • Retour zenden moet gebeuren binnen de vastgestelde retourtermijn van 14 werkdagen. 
  • Het risico van verzenden zijn voor eigen rekening. 
  • Verzendkosten worden vergoed middels de gedekte verzendpartijen binnen de retourtermijn. 
  • Een retourzending wordt alleen in behandeling genomen wanneer deze in originele staat is lees: onbeschadigd, in de originele verpakking, met aangehechte labels. Wanneer een product beschadigd is en/of gebruikt of gedragen wordt geretourneerd zullen wij het product terug sturen naar jou en niet overgaan op terugbetaling. 
  • Zonder de track & trace code kunnen wij geen onderzoek doen naar vermiste retouren en zullen/kunnen wij geen verdere actie ondernemen en niet overgaan op terugbetaling 
  • Een item dat op maat is gemaakt, in de aanbieding is, zoals het graveren van sieraden valt buiten het retourbeleid. Simpelweg omdat het speciaal gemaakt is met je eigen wensen. 

Wat is de retourtermijn? 
Bij Xoo kun je retourneren binnen 14 werkdagen na verzenddatum. Binnen deze termijn dient de retour procedure in gang te zijn gezet. Echter dient het product ongedragen, onbeschadigd en in de originele onbeschadigde verpakking te worden geretourneerd. Zorg er daarnaast ook voor dat het product voorzien is van de aangehechte labels. Wanneer het product niet aan een van de retour voorwaarden voldoet kunnen wij het bedrag niet storneren.  

Zijn de retourkosten voor eigen rekening? 
Retourneren van een order die geretourneerd gaat worden vanuit Nederland zijn de retourkosten gratis. Retourneren vanuit België kunnen wij helaas niet kosteloos aanbieden. Retourkosten voor een pakketje vanuit België zijn voor eigen rekening. 

Hoe hoog zijn de retourkosten? (Wanneer je niet kiest voor de door onze aangewezen retourdienst en bij een order die geretourneerd gaat worden vanuit Nederland) 
Dit is afhankelijk van de methode die je kiest. Retourneren kan bij Xoo op verschillende manieren. Namelijk; 

  • Retouren via PostNL: brievenbus vanaf €3,90 en pakketje vanaf  €6,50 
  • Retourneren via de retourlink van My parcel: Retourneren via My parcel is gratis 

Hoe retourneer ik Kosteloos via My parcel? 

Retourneren via My parcel gaat op de volgende manier: 

  • Voeg het retourformulier volledig ingevuld bij de te retourneren items. 

  • Klik op de retourlink (deze vind je in de eerder verzonden Track en Trace mail.
  •  Volg de stappen online en print het retour label uit
  • Print het retourlabel uit en geef jouw pakketje af bij een PostNL punt. 
    • Bewaar de track and trace code die je krijgt bij het inleveren van het pakketje (dit is belangrijk wanneer er iets mis gaat met het retourneren, zonder de track en trace code kunnen wij geen onderzoek doen naar vermiste retouren en zullen/kunnen wij geen verdere actie ondernemen en niet overgaan op terugbetaling) 

    Kan ik een artikel ruilen? 
    Nee helaas niet, je kunt wel een nieuwe order plaatsen en je huidige artikel retour zenden. 

    Mijn artikel is niet heel aangekomen 
    Dat vinden wij heel vervelend voor jou. Wij besteden veel aandacht aan het netjes verzenden maar soms gaat er wel eens iets mis. Neem zo snel mogelijk contact met ons op via de chat of stuur ons een mailtje naar info@xoo.nl en we zullen samen kijken naar een passende oplossing. Wanneer dit het geval is dient u ons hiervan op de hoogte te brengen binnen 36 uur na ontvangst van de artikelen. 

    Terugbetaling
    In geval van een herroeping ontvang je alle betalingen, inclusief leveringskosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, terug. Wij wachten met terugbetalen tot wij het product of de producten hebben ontvangen. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je betaald hebt. Boven de €40,- Betaal je geen verzendkosten, stuur je de artikelen terug en kom je op een bedrag onder de €40,- dan rekenen we wel de verzendkosten voor het heen sturen. Deze kosten verrekenen wij met jouw retourbedrag. De hoogte van deze kosten kun je terug vinden op de site van PostNL.

    Wij betalen jouw het bedrag terug op dezelfde manier als wij jouw betaling hebben ontvangen of wij zullen het bedrag in mindering brengen of aanpassen op jouw Klarna of Afterpay factuur.
     


    Service 
    Is een item/product kapot of ben je niet tevreden met jouw aankoop? Neem dan contact op met onze klantenservice en stuur een foto mee van het desbetreffende product. Samen met jou kijken wij naar een passende oplossing binnen onze mogelijkheden. Vergeet ook niet je ordernummer en naam te vermelden.